ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a MedOmega Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban úgyis, mint: Társaság) által üzemeltetett https://www.medomega.hu/ internetes honlapon (továbbiakban: Weboldal) keresztül elérhető termékek (továbbiakban: Termék) megrendelésének, megvásárlásának és a Weboldal használatának feltételeit tartalmazza. A Termék(ek) megrendelésének menete, valamint megvásárlása és a Weboldal használata kizárólag jelen ÁSZF rendelkezéseinek megfelelően és alapján történhet.
Vásárló a Weboldalon történő vásárlással maradéktalanul elfogadja jelen ÁSZF rendelkezéseit.
A Weboldalon szereplő termékek ára 27% ÁFÁ-t tartalmaz!
Szolgáltatást nyújtó, az oldal üzemeltetője
Név: MedOmega Korlátolt Felelősségű Társaság
Cím: 8000 Székesfehérvár, Pozsonyi út 99/F
Cégjegyzékszám: 07-09-031684
Adószám: 28965039-2-07
Bankszámlaszám: HU26 1070 0093 7240 8982 5110 0005 (HUF)
Képviselő: Lőrinc László
Email:[email protected]
Telefon: +36 30 633 45 26
Tárhelyszolgáltató adatai:
Fogalommeghatározások
Vásárló: minden olyan a Weboldalon regisztrált vagy nem regisztrált természetes személy vagy gazdálkodó szervezet, aki a Weboldalon keresztül a Weboldalon található Termékeket, megvásárolja.
Végfelhasználó: minden olyan természetes vagy jogi személy, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, aki a Terméket személyes szükséglet kielégítését meg nem haladó mennyiségben saját szükséglet kielégítésére való felhasználás céljából megvásárolja. Bármely természetes vagy jogi személy, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, aki a Terméket/Termékeket továbbértékesítési céllal vásárolja meg, nem minősül Végfelhasználónak.
Regisztrált vásárló: az a Vásárló, aki a Weboldalon e-mail cím és jelszó megadásával vásárlói fiókot hozott létre és a Weboldalon történő vásárlásai során a regisztrált fiókjába bejelentkezve vásárol.
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Termék: a Weboldalon elérhető és a Vásárló által megvásárolható forgalomképes ingó dolog, így Renarthro, ArtiAidPlus, InnoviscOne márkajelzéssel ellátott bármely és valamennyi termékre a kiterjedően.
Weboldal: Társaság által üzemeltetett honlap, amely Vásárló és Társaság közötti szerződés megkötésére szolgál.
Távollevők között létrejött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
Távollevők közötti kommunikációt lehetővé tevő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz.
Gazdálkodó szervezet: a gazdasági társaság, az európai részvénytársaság, az egyesülés, az európai gazdasági egyesülés, az európai területi társulás, a szövetkezet, a lakásszövetkezet, az európai szövetkezet, a vízgazdálkodási társulat, az erdőbirtokossági társulat, a külföldi székhelyű vállalat magyarországi fióktelepe, az állami vállalat, az egyéb állami gazdálkodó szerv, az egyes jogi személyek vállalata, a közös vállalat, a végrehajtói iroda, a közjegyzői iroda, az ügyvédi iroda, a szabadalmi ügyvivői iroda, az önkéntes kölcsönös biztosító pénztár, a magánnyugdíjpénztár, az egyéni cég, továbbá az egyéni vállalkozó, emellett gazdálkodó tevékenységével összefüggő polgári jogi kapcsolataiban az állam, a helyi önkormányzat, a költségvetési szerv, jogszabály alapján a költségvetési szervek gazdálkodására vonatkozó szabályokat alkalmazó egyéb jogi személy, az egyesület – különösen de nem kizárólagosan vadásztársaság – , a köztestület, valamint az alapítvány.
Vonatkozó jogszabályok
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
- 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól
- Általános rendelkezések
- Társaság a Weboldalon keresztül vásárlási felületet biztosít a Vásárlók részére a Weboldalon található egyes Termékek, illetve Szolgáltatások megvásárlására.
- A Weboldalon elérhető Termékek megvásárlására kizárólag cselekvőképes természetes személy tehet érvényes vételi ajánlatot. A Weboldal használatával, így különösen, de nem kizárólagosan a regisztrációval, valamint a Termék, illetve Szolgáltatás megrendelésével a Vásárló elismeri, hogy teljes cselekvőképességgel rendelkező természetes személy, vagy olyan gazdálkodó szervezet, amely képviseletére jogosult képviselője által jár el, valós és helyes adatok megadásával.
- A Termék, valamint Szolgáltatás megrendelésével Vásárló kifejezetten elismeri, hogy Végfelhasználónak minősül.
- Vásárló vállalja, hogy a Weboldalra történő fellépéssel jelen ÁSZF, valamint az Adatvédelmi Tájékoztató tartalmát megismerte, azt elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el. A Társaság Adatvédelmi tájékoztatója az alábbi linken érhető el: www.medomega.hu/gdpr
- A Vásárló a Weboldal használata, így különösen, de nem kizárólagosan a regisztráció, valamint a Termék, illetve Szolgáltatás vásárlása során kifejezetten tudomásul veszi, hogy a Társaság a Vásárló által megadott személyes adatokat rögzíti és az Adatvédelmi Tájékoztatóban meghatározott módon és célokra, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) (a továbbiakban úgyis mint: GDPR) előírásainak megfelelően kezeli.
- Jelen ÁSZF rendelkezéseit kizárólag Társaság jogosult módosítani. Társaság a változó piaci, informatikai, valamint a jogszabályi környezetre tekintettel jogosult a Weboldalt, így jelen ÁSZF rendelkezéseit is bizonyos időközönként egyoldalúan módosítani, különösen, de nem kizárólagosan a Termékkínálatot és azok díját, a rendelés menetét, feltételeit, a fizetés módját. Vásárló a Weboldal használatával automatikusan elfogadja a módosított ÁSZF-t. A mindenkor aktuális ÁSZF a Weboldalon folyamatosan elérhető, azt Vásárló köteles a vásárlás megkezdésekor elfogadni. Ha Vásárló nem ért egyet a módosított ÁSZF-ben foglaltakkal és ekként azt nem fogadja el, úgy ezt köteles a Társaság felé email útján jelezni.
- A Társaság által módosított ÁSZF esetén a már megrendelt Termékekre a megrendeléskor hatályos ÁSZF rendelkezései az irányadók.
- A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
- A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Társaság nem iktatja.
- Weboldalon történő vásárlás szabályai
Vásárlónak lehetősége van a Weboldalon keresztül Termékek megvásárlására, amelyre az alábbi szabályok vonatkoznak:
- Termék kiválasztása
- A Vásárlónak bármikor lehetősége van a Weboldalon található Terméket megtekinteni, illetve azokat megvásárolni. Vásárló a megadott Termékkategóriákon belül Alkategóriákra, azokon belül az egyes Termékekre kereshet rá. A Termék ikonjára kattintva a Vásárló illusztrált fényképet, részletes termékleírást, műszaki leírást (technikai adatok, paraméterek), valamint további információt talál az adott Termékről. Az illusztrált fényképen található esetleges kiegészítők, dekorációs elemek nem képezik a Termék részét, kivéve, ha az a termékleírásban külön szerepel.
- A Weboldalon közölt Termékek és azokra vonatkozó információk nem minősülnek a Társaság részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak.
- Abban az esetben, ha Vásárló egy adott Terméket meg kíván vásárolni, kiválaszthatja a vásárolni kívánt Termék mennyiségét és azt a „Kosárba teszem” ikonra kattintva egy virtuális kosárba helyezheti esetlegesen a kedvezménykártyán szereplő kód megadását követően. A Kosár tartalma a vásárlás folyamán bármikor megtekinthető. A Kosár tartalmának ellenőrzése lehetővé teszi, hogy a Vásárló meggyőződjék a kiválasztott Termékekről, azok tartalmáról, darabszámáról, valamint a vásárlás végösszegéről, a vásárlói kedvezmény kárty alapján a kedvezmény mértékéről.
- Árak
- A Weboldalon található Termékek mellett a rendeléskor érvényes ár kerül feltüntetésre, amely az esetleges vásárlói kedvezményeket nem tartalmazza, kivéve az akciós Termékeket. A feltüntetett árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban a szállítás költségét nem tartalmazzák.
- Személyes adatok megadása
- A Vásárló Weboldalon történő sikeres vásárlás érdekében köteles bizonyos vásárlói kedvezménykártya adatokat (kód), személyes adatait, így nevét, e-mail címét, valamint a számlázási adatait (név/cégnév, adószám, ország, irányítószám, település, utca, házszám, megye, telefonszám, e-mail cím) megadni.
- A vásárlás, valamint a regisztráció során megadott adatokat Weboldal a Társaság Adatkezelési Szabályzatában foglalt rendelkezéseknek megfelelően, illetőleg az Adatvédelmi Tájékoztatóban foglalt tájékoztatás szerint kezeli és tárolja. Regisztrált vásárlónak a legközelebbi vásárlás alkalmával elegendő az e-mail cím és a jelszó megadásával bejelentkeznie a Weboldalra.
- A személyes adatok megadását követően Vásárlónak lehetősége van azokat módosítani, valamint helyességét ellenőrizni. A megadott személyes adatok pontosságát és valóságát Weboldal nem köteles ellenőrizni, azokért kizárólag Vásárló felel.
- A Weboldalon elérhető Termék, illetve Szolgáltatás jellegére tekintettel kizárólag tizennyolcadik életévét betöltött nagykorú személy lehet Vásárló. Tizennyolcadik életévét be nem töltött személy a Weboldalon nem vásárolhat.
- Szállítási és fizetési feltételek
- A megrendelés során Vásárló köteles kiválasztani a kívánt szállítási módot.
Házhozszállítás/Csomagautomata esetén a szállítás költségét Vásárló viseli, amelyet a Weboldal fizetési rendszere automatikusan hozzászámol a megrendelés végösszegéhez. A szállítás költsége változó, mely a csomag méretétől függ, és a csomagolás költségét is tartalmazza.
Bruttó 30.000.- Ft (azaz harmincezer forint) feletti vásárlás esetén a szállítás díjmentes.
Házhozszállítás esetén Vásárló köteles megadni a szállítási címét, ha az eltér a számlázási címnél megadott adatoktól.
- Vásárló tudomásul veszi, hogy a Termék megrendelésével jogi kötőerővel bíró szerződés jön létre közte és Társaság között, amely szerződés alapján Vásárlót díjfizetési kötelezettség terheli.
- A megrendelt Termék, illetve Szolgáltatás tételes díját, valamint a végleges rendelés díját a Kosár tartalmazza. Vásárló tudomásul veszi, hogy a vételár minden esetben a Kosár tartalmától függ. A termékek meghatározott árai forintban értendők és tartalmazzák az ÁFA összegét. A Társaság – a hatályos jogszabályoknak megfelelően – számlát állít ki a termékekről. A Vásárló kizárólagos felelőssége, hogy a kiállításra kerülő számlához minden arra vonatkozó adatot a valóságnak megfelelően rögzítsen. Ennek elmulasztása, illetve hiányos vagy hibás rögzítése esetén a Társaság nem kötelezhető új számla kiállítására. A Társaság a Szolgáltatásról szóló számlát elsősorban elektronikus úton bocsátja a Vásárló rendelkezésére, a Vásárló által rendelkezésre bocsátott e-mail címre küldött e-mail üzenet útján.
- Vásárló tudomásul veszi, hogy a megrendelt Termékek díját az alábbiak szerint teljesítheti Társaság részére:
- Banki előre utalással történő teljesítés: Vásárló részére megküldött visszaigazoló email tartalmazza a Társaság bankszámlaszámát, valamint a megrendelésszámot, amelyre Vásárló köteles hivatkozni az átutalás megjegyzés/közlemény rovatában. Amennyiben az átutalt összeg Társaság bankszámláján jóváírásra kerül, úgy a megrendelt Termék(ek) a GLS futárszolgálatnál feladásra kerül(nek).
- Bankkártyával történő fizetés: az alábbi, érvényes és hatályos bankkártyákkal lehetséges a fizetés, többek közt: Visa, MasterCard, American Express. A bankkártyás fizetéshez alkalmazott felületre (Simple Pay) történő átirányítást követően, a szolgáltató általános szerződési feltételeiben és adatvédelmi szabályzatában foglaltaknak megfelelően, köteles megadni, bankkártya számát, CVV/CCV kódját és a bankkártya lejárati dátumát, valamint a kártyatulajdonos nevét. A fizetés során a Vásárló csak olyan bankkártyákra vonatkozólag adhat meg adatokat, amelyek a Vásárló tulajdonát képezik. A Vásárló kifejezetten tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatás kizárólag abban az esetben vehető igénybe, amennyiben a Weboldalon meghatározott díj megfizetésre kerül. A Vásárló a díjat a Társaság által a Weboldalon felkínált bármely módon kifizetheti. Bankkártyás fizetést a Simple Pay biztosítja. Társaság felhasználói adatbázisában tárolt Vásárló személyes adatai átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft. (1143 Budapest, Hungária körút 17-19.), mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: Név, email cím, telefonszám, számlázási cím, szállítási cím. Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a Simple Pay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff
- Utánvétellel történő teljesítés: Vásárló a Termék vételárát a kiszállított csomag átvételekor a GLS/PDS futárszolgálat kézbesítőjének teljesíti készpénzben vagy bankkártyával. Utánvételes megrendelés esetén a szállítási költséghez az utánvételi díj hozzáadódik, amely 390.-Ft.
- Adatbeviteli hibák javítása
- Vásárlónak a megrendelés során folyamatosan lehetősége van a megadott személyes adatok, vásárlói kedvezmény kártyán szereplő kód helyességét, pontosságát ellenőrizni, valamint hiba esetén azokat kijavítani.
- A megrendelés menetében a Vásárló bármikor ellenőrizheti, módosíthatja az általa bevitt személyes adatokat, még akkor is, ha a rendelés folyamatában már tovább lépett.
- Abban az esetben, ha Vásárló személyes adataiban a megrendelést követően változás történt, köteles azt e-mail útján Társaságnak jelezni.
- Termék, illetve Szolgáltatás megrendelése
- Amennyiben Vásárló nem kíván több Terméket a Kosárba helyezni, úgy Vásárló a „Tovább a pénztárhoz” ikonra kattintva a „Pénztár” felületén rögzíti a számlázási és szállítási adatokat, kiválasztja a szállítás és a vételár teljesítésének módját.
- A Kosár tartalmának megrendelését megelőzően Vásárlónak még lehetősége van a Kosár tartalmát, annak végösszegét, vásárlói kedvezmény kódját, valamint a megadott személyes adatok helyességét ellenőrizni.
- Abban az esetben, ha Vásárló minden megadott adatot helyesnek talál, azokon nem kíván módosítani, úgy Vásárló véglegesítheti a Kosár tartalmát a „Megrendelés elküldése” ikonra kattintva.
- Vásárló tudomásul veszi, hogy a megrendelés sikeres véglegesítése az „Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat” kikötés elfogadásával (checkbox kipipálásával) valósulhat meg.
- Vásárló bankkártyával történő fizetés esetén a „Megrendelés elküldése” ikonra kattintva átkerül a Simple Pay fizetési oldalára, ahol bankkártya adatainak megadásával indíthatja el a fizetési tranzakciót. Vásárló köteles a megadott bankkártya adatokat ellenőrizni, azok pontosságért és helyességéért kizárólag Vásárló felel.
- Vásárló tudomásul veszi, hogy jelen ÁSZF rendelkezéseinek megfelelően a Termék, illetve Szolgáltatás megrendelésével ajánlattevőnek minősül.
- Vásárlás visszaigazolása
- Társaság vállalja, hogy Vásárló részére minden beérkező megrendelésről a beérkezést követő első munkanap 12:00 óráig visszaigazoló e-mailt küld, amely tartalmazza a megrendelés adatait, valamint banki utalással történő fizetés esetén a Társaság bankszámlaszámát, valamint a megrendelésszámot. Vásárló tudomásul veszi, hogy a visszaigazoló e-mailt köteles megőrizni a Termék sikeres átvételéig, kiszállításáig, illetőleg az átvétel és a kiszállítás eredményes lebonyolítása érdekében.
- A Felek közötti szerződés akkor jön létre, amikor a visszaigazoló e-mail Vásárló levelező rendszerében megjelenik.
2.8.3. Vásárló tudomásul veszi, hogy a visszaigazolt megrendelése a Weboldalon keresztül nem módosítható, bármilyen igény, kérés, változtatás esetén köteles személyesen, e-mail vagy telefon útján felvenni a kapcsolatot Társasággal.
- Termék átvétele, kiszállítása
- Társaság kizárólag Magyarországra szállítja ki a Termékeket, kizárólag aktuális futárszolgálati szállítási módokkal.
- Ebben az esetben a Társaság a visszaigazoló e-mailben értesíti Vásárlót a szállítási címről, a szállítás várható dátumáról és időpontjáról, valamint a szállítmányozó cégről.
Társaság vállalja, hogy a megrendelt Termék(ek) a megrendelés visszaigazolásától számított 5 munkanapon belül kiszállításra kerül. Abban az esetben, ha a Termék nincs raktáron vagy a szállítás várható időpontja Társaságnál fennálló okból később valósul meg, Társaság köteles erről Vásárlót haladéktalanul értesíteni.
- Vásárlói kifogás, elállás
- Hibás teljesítés
- Társaság kijelenti, hogy felelősséget vállal a megrendelt Termék megfelelő szállítási körülményeinek biztosítására.
- Vásárló köteles a Termék kiszállításakor, a futár jelenlétében ellenőrizni a kiszállított rendelés tartalmát, állapotát. Abban az esetben, ha Vásárló észleli, hogy a kiszállított Termék hibás, törött, sérült, úgy kifogását köteles a helyszínen a futárnál, illetőleg e-mail útján haladéktalanul Társaságnál jelezni.
- Társaság vállalja, hogy a vásárlói kifogás esetén, annak beérkezését követő 3 munkanapon belül válaszol, valamint a hibás, törött, sérült Terméket 15 munkanapon belül kicseréli vagy pótolja.
- Vásárló elállási joga
- Vásárlót megilleti az elállás joga, amennyiben a jelen ÁSZF és a hatályos jogszabályok szerint fogyasztónak minősül. Amennyiben Vásárló nem minősül fogyasztónak, úgy a jelen 4.2. Fejezet szerinti elállási jogot nem gyakorolhatja.
- Vásárló az elállási jogát a Terméknek, vagy több Termék esetén – ha azok eltérő időpontban kerülnek kiszállításra akkor az utoljára szolgáltatott Terméknek – a Vásárló vagy az általa megjelölt, a futártól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, amely határidő 14 nap.
- Szolgáltatás megrendelése esetén a 14 napos határidőt a visszaigazoló e-mail Vásárló e-mail rendszerében való megjelenésétől kell számítani.
- Vásárló elállási jogának gyakorlása abban az esetben tekinthető érvényesnek, ha az arra vonatkozó nyilatkozatát határidőn belül megküldi Társaság részére.
- Abban az esetben, ha Vásárló elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni elektronikus úton küldött levél formájában a Társaság e-mail címére [email protected] , vagy postai úton Társaság címére 8000 Székesfehérvár, Pozsonyi út 99/F. Vásárló felhasználhatja jelen ÁSZF 1. számú mellékletében rögzített elállási nyilatkozat-mintát is.
- Vásárló elállása esetén Társaság legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vásárló által vételárként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így az esetleges szállítási díjat is. Társaság a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha Vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, amely visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. Társaság az ilyen eseteket egyedileg, az eset összes körülményeit figyelembe véve bírálja el.
- Vásárló elállása esetén köteles a kiszállított Terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül Társaság címére eredeti állapotban az eredetivel egyenértékű, biztonságos szállítást biztosító csomagolásban visszaküldeni.
- Vásárló tudomásul veszi, hogy a Termék visszaküldésének díja őt terheli.
- Vásárló tudomásul veszi, hogy a Termékek jellegére és prémium minőségre is tekintettel kizárólag megfelelő körülmények között tárolt, sértetlen állapotú, eredeti csomagolással egyenértékű, biztonságos szállítást biztosító csomagolásban küldheti vissza a Terméket Társaság részére. Amennyiben Vásárló ezen követelményeket nem tartja be, úgy elállási jogával nem élhet.
- Termék vásárlása esetén a Társaság mindaddig visszatarthatja a 4.2.5. pontban meghatározott összeget, amíg a Vásárló a Terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
- Megrendelés módosítás, visszavonása
- Vásárló tudomásul veszi, hogy a már megrendelt Terméket, illetve Szolgáltatást nem mondhatja vissza, kizárólag jelen ÁSZF 4.2. Fejezetében meghatározott elállási jogát gyakorolhatja.
- Abban az esetben, ha Vásárló a már megrendelt, de még ki nem szállított Termék, illetve Szolgáltatás tartalmát módosítani kívánja, úgy köteles haladéktalanul egyedileg e-mail vagy telefon útján felvenni a kapcsolatot Társasággal. Társaság az ilyen igényeket egyedileg, az eset összes körülményeit figyelembe véve bírálja el.
- Felelősség
- Vásárló tudomásul veszi, hogy kizárólag ő felelős a rendelés során megadott adatok, így különösen, de nem kizárólagosan a számlázási és szállítási adatok helyességéért, pontosságáért.
- Vásárló tudomásul veszi továbbá, hogy Társaság jogosult a Vásárló pontatlan, hibás adatbeviteléből eredő kárát Vásárlóval szemben érvényesíteni.
- Társaság nem felelős továbbá a Vásárló által megadott adatok hiányosságáért, vagy a hibásan megadott adatokból eredő bármilyen felmerülő hátrányért, kárért, igényért.
- Amennyiben Vásárló szándékosan hibás, pontatlan avagy valótlan adatokat ad meg vagy ilyen nyilatkozatot tesz, Társaság jogosult a szerződéstől azonnali hatállyal elállni és valamennyi igényét Vásárlóval szemben érvényesíteni.
- Szerzői jogi védelem
- A Weboldal egésze szerzői jogi védelem alatt áll. Minden Weboldalon megtalálható grafika, elrendezés, kép, szöveges tartalom joga a Társaság tulajdona.
- A Termék, illetve Szolgáltatás bármely eleme és annak egésze, továbbá a Weboldalon a Társaság által létrehozott, elérhetővé tett minden tartalom és elem szerzői jogi védelem alatt áll.
- A Weboldal tartalmának bárminemű felhasználása, másolása kizárólag a Társaság előzetes, írásbeli hozzájárulásával lehetséges.
- Egyéb rendelkezések
- Vásárló tudomásul veszi, hogy a mellékletek és az abban foglalt tájékoztatások jelen ÁSZF elválaszthatatlan részét képezik.
- Jelen ÁSZF 2024. Január 2. napjától kezdődően hatályos.
- számú melléklet
Elállási nyilatkozatminta
Társaság tájékoztatja Vásárlót amennyiben fogyasztónak minősül az ÁSZF 4.2. pontja szerinti elállási jogát az alábbi nyilatkozat megtételével is gyakorolhatja:
Címzett: MedOmega Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
cím: 8000 Székesfehérvár, Pozsonyi út 99/F.
e-mail cím: [email protected]
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi Termék(ek) adásvételére irányuló szerződés tekintetében: ………………………………..
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: ……………………………………
A fogyasztó neve: …………………………………………………
A fogyasztó címe: ………………………………………………………
A fogyasztó aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén) ………………………………
Kelt: ………………………
Címzett: MedOmega Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
cím: 8000 Székesfehérvár, Pozsonyi út 99/F.
e-mail cím: [email protected]
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: …………………………..……..
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: ……………………………………
A fogyasztó neve: …………………………………………………
A fogyasztó címe: ………………………………………………………
A fogyasztó aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén) ………………………………
Kelt: ………………………
- számú melléklet
Kellékszavatosságról és termékszavatosságról szóló tájékoztató
Társaság a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján a Vásárlónak – amennyiben fogyasztónak minősül – az alábbi tájékoztatást adja:
- Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Vásárló a kellékszavatossági jogával?
Vásárló a MedOmega Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság hibás teljesítése esetén a Társasággal szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Vásárlót kellékszavatossági igénye alapján?
Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Társaság számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Társaság költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Társaság adott okot.
Vásárló akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
- a Társaság nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de nem biztosította saját költségére a kicserélt termék visszavételét, vagy megtagadta az termék szerződésszerűvé tételét;
- ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Társaság megkísérelte a termék szerződésszerűvé tételét;
- a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
- a Társaság nem vállalta a termék szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a Társaság észszerű határidőn belül vagy a Vásárlónak okozott jelenetős érdeksérelem nélkül nem fogja a terméket szerződésszerűvé tenni.
Vásárló az adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági jogát a Társaságnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolhatja.
Milyen határidőben érvényesítheti Vásárló kellékszavatossági igényét?
Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Társaság felhívja Vásárló figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Vásárló a Társasággal szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Társaság nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
- Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Vásárló a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Vásárló – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Vásárlót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Vásárló termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
Ha a gyártó meghatározott termék tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra vonatkozó jótállást nyújt, a Vásárló közvetlenül a gyártótól követelheti a tartósságra vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt, hogy az áru hibáját javítsa ki, vagy az árut cserélje ki, a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerint.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Társaság felhívja Vásárló figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
- számú melléklet
Panaszkezelésről, online vitarendezési platformról szóló tájékoztató
A Vásárló, mint fogyasztó a Termékkel vagy a Társaság tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
- Telefon: +36 30 633-4526
- Honlap: www.medomega.hu
- E-mail: [email protected]
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
- a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
- a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
- a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
- a testület döntésére irányuló indítványt,
- a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Társaság székhelye szerint illetékes békéltető testület elérhetősége:
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám: +36 22 510-310
E-mail: [email protected]
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál
Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Bírósági eljárás
Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Online vitarendezési platform
Az Európai Parlament és a Tanács fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU rendelete (Rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot.
A fogyasztónak lehetősége nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáit ezen platformon keresztül rendezze egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: